1909 – 1943
Francouzská filozofka eticko-náboženského zaměření. Z kritického postoje k dehumanizujícím vlivům pozdně kapitalistické společnosti a recepce prvků marxismu dospěla k idealistickému hledání smysluplnosti života, obratu k mystice a lásce k bohu jako nejvyšší hodnotě. Sociálně politicky blízká náboženskému socialismu.
1922 – 2015
Americký filmový kameraman a režisér. Kameraman filmů (Kněz chuligánů, Divoké oko, Ameriko, Ameriko, Ten nejlepší, Kdo se boji Virginie Woolfové?, V žáru noci, Cesta ke slávě, Návrat domů, Vyhoďme ho z kola ven, Rozhovor, Růže). Rovněž režisér kritických filmů (Medium Cool, Rozhovor s veterány z My Lai, Brazílie: Zpráva o mučení, Rozhovory s prezidentem Allendem, Vietnamské cestování, Představení se nepříteli).
1854 – 1900
Anglický dramatik, prozaik, básník a esejista irského původu. Od humorných povídek s fantastickými motivy, zesměšňujících morálku vysokých společenských kruhů, se jeho dílo vyvíjelo k jiskřivě satirické společenské komedii, založené na velké znalosti prostředí, které ztvárňuje, i na využití paradoxů v konverzaci i dramatické výstavbě. Na druhé straně vznikla symbolistická próza a esejistika ovlivněná ľart pour ľartismem. Jediná jeho tragédie (Salome) se stala předlohou pro stejnojmennou operu R. Strausse.